HDP Batman milletvekili Necdet İpekyüz, duyurusu yapılan ek 15 bin yeni öğretmen alımına ilişkin branş ve kontenjan dağılımında sadece 3 Kürtçe öğretmen kontenjanına yer verilmesi hakkında Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer tarafından yanıtlanması istemiyle soru önergesi verdi.
Vekil İpekyüz verdiği önergede, “Kürtçe, Türkiye’de Türkçe’nin ardından en yaygın konuşulan dildir. Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü 2013 yılı itibariyle yüksek lisans programlarından, 2015 yılı itibariyle de lisans programlarından mezun vermektedir. Kürt Dil Platformu’nun yaptığı açıklamaya göre, atama imkanı bulamayan mezunlardan ötürü öğrenciler Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okumak ve alanda çalışmalarını devam ettirmek isteseler de başka alanlara yönelmek durumunda kalmaktadır.” sözlerini dile getirirken şu soruları ise sıraladı:
- Türkiye’de Türkçe’den sonra en yaygın konuşulan dil Kürtçe iken, atamalarda Kürtçe için sadece 3 kontenjan ayırılmasının gerekçesi nedir?
- Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de Türkiye’nin çekince koyarak sözleşmeyi kabul ettiği maddelerden olan çocukların anadilinde eğitim ve kültür hakkının sağlanması hususunda Bakanlığınız bünyesinde ne tür çalışmalar yapılmaktadır?
- Bakanlığınızın anadilin çocukların pedagojik gelişimine ve öğrenmelerine katkısında dair bir çalışması var mıdır?
- “Yaşayan Diller ve Lehçeler” dersi kapsamında yer alan Kurmançi ve Zazaki öğretmeni olarak MEB bünyesinde atanan ve şu anda aktif çalışan kaç öğretmen vardır? Bu öğretmenlerin sözleşmeli, ücretli, kadrolu olmak üzere statüleri nelerdir?
- Kürt Dili ve Edebiyatı bölümünü bitiren ve atama bekleyen kaç lisans, yüksek lisans ve doktora mezunu vardır?
- Kürt Dili ve Edebiyatı bölümlerinden mezun olanların önümüzdeki dönem atamalarına ilişkin bir planınız var mıdır?
Yorumlar kapalı.