Kocaeli’nin Gebze ilçesinde üretim tesisi bulunan Honda, 24 yıllık üretim sürecinin sonlandırdı.
Fabrikanın kapatılmasına neden olarak emisyon değerleri baskısı ve elektrikli modellere yoğunlaşma isteği olduğu öğrenildi. Konuyla ilişkin değerlendirmelerde bulunan uzmanlar ise Honda’nın çekilme nedenlerinden ilkini düşük üretim ve satış hacmi olarak gösteriyor.
24 yıldır Türkiye’den otomobil üretimi yapan Honda, Türkiye’deki fabrikasını kapatma kararı aldı. Dünya otomobil devinin aldığı kararı sonrası ise muhalefet kararı hükümete bağlayarak algı operasyonu peşine düştü. Ancak Honda’nın aldığı bu kararının arkasında tamamen şirketin iç dinamikleri ile ilgili bir çok neden bulunuyor.
NEDENLERDENN BİRİ EMİSYON DEĞERLERİ
Honda’nın Türkiye ve Avrupa’dan çekilmesindeki ana karar aslında emisyonda gizli. Honda emisyon değerleri baskısı ve bundan dolayı elektrikli modellere yoğunlaşacağı için bu kararı alarak İngiltere ve Türkiye’den Asya’ya geri çekildi. Yani Honda’nın kararında hükümetle ya da Türkiye ile ilgili bir sebep bulunmuyor.
ÜRETİM VE SATIŞ HACMİ
Honda’nın Türkiye ve Avrupa’daki üretimi durdurma kararını değerlendiren Japon finans ve otomotiv uzmanı Osamu Katayama, çekilme nedenlerinden ilkini düşük üretim ve satış hacmini gösterdi, ikinci nedeninse Honda otomobillerinin, Avrupa’da uygulanan yüksek çevre güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması olduğunu kaydetti.
FABRİKA HABAŞ’A DEVREDİLDİ
Öte yandan Katayama “Toyota’nın hem Türkiye’de, hem de İngiltere’de otomobil üretmeye devam edeceği ve oralardan çekilme niyetinde olmadığı bilgisine sahibim” dedi.
Açıklamaya göre Honda Türkiye, Gebze’deki tesisini HABAŞ Topluluğuna devredecek. HABAŞ, geçtiğimiz mart ayından bu yana tesislerde Honda’nın üretimini sürdürüyordu. Fabrikayı devralan HABAŞ’ın önümüzdeki dönemde tesiste nasıl bir faaliyet yürüteceğine dair henüz bir açıklama yapılmadı.
Yorumlar kapalı.