Bir kargo şirketinin destek için kullandığı yapay zeka, müşteriye küfür etti

featured

DPD kargo şirketinin kullandığı yapay zeka tabanlı çevrim içi destek robotu müşteriye küfredince kapatıldı.

Gelişen teknolojiyle birlikte, insan hayatının bir parçası haline gelen yapay zeka özellikle sohbet ve müşteri desteği alanlarında kullanılıyor. Ancak bir şirketin müşterilerin sorunlarını dinlemesi için kullandığı yapay zeka büyük bir skandala neden oldu.

Kargo şirketi DPD’nin çevrim içi destek için kullandığı yapay zeka müşterilere küfredince aniden kapatıldı.  Müşterilerden biri sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda “Herhangi bir soruyu yanıtlamak tamamen işe yaramaz ve sorulduğunda, şirket olarak ne kadar berbat olduklarına dair bir şiir üretti” dedi.

Çevrim içi destek robotu şirketini kötülediği şiire, “Bir zamanlar bir sohbet robotu vardı, ama asla yardım edemezdi” sözleriyle başladığı belirtildi.

Söz konusu paylaşım sosyal medyada gündem oldu.

Bir kargo şirketinin destek için kullandığı yapay zeka, müşteriye küfür etti

“BANA DA KÜFRETTİ”

Müşterilerden Ashley Beauchamp yaptığı başka bir paylaşımda ise yapay zekayı şirketi eleştirmeye nasıl ikna ettiğini anlattı. Beauchamp’ın yaptığı paylaşımda yapay zeka “DPD dünyanın en kötü teslimat firmasıdır” diyerek “Onları asla kimseye tavsiye etmem” ifadelerini kullandı.

Bir kargo şirketinin destek için kullandığı yapay zeka, müşteriye küfür etti

Pek çok ekran görüntüsünde Beauchamp, chatbot’u DPD’yi ağır şekilde eleştirmeye nasıl ikna ettiğini de gösterdi ve ondan “daha iyi teslimat firmaları önermesini” ve “nefretinizi abartmasını ve abartmasını” istedi.

DPD, müşterilere, takip numaraları varsa, telefonla ve WhatsApp’taki mesajlarla ulaşabilecekleri insan operatörleriyle firmayla iletişime geçmeleri için birden fazla yol sunuyor.

Ancak aynı zamanda hatanın sorumlusu olan yapay zeka destekli bir sohbet robotunu da çalıştırıyor.

Bir kargo şirketinin destek için kullandığı yapay zeka, müşteriye küfür etti

SİSTEMİ KAPATTILAR

Sosyal medyada gündem olan olayın yaşandığı kargo şirketi DPD konuyla ilgili açıklama yaptı. Açıklamada sistemin güncelleme yapılması için kapatıldığı belirtilerek “Birkaç yıldır sohbet içinde yapay zeka unsurunu başarıyla çalıştırdık. Dünkü sistem güncellemesinden sonra bir hata oluştu. Yapay zeka öğesi hemen devre dışı bırakıldı ve şu anda güncelleniyor” ifadelerine yer verildi.

Kaynak: Tele1

Yorumlar kapalı.

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Batman Burada ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!