EKOBATMAN Dergisinin ikinci sayısında genç bir eczacı olan Dicle Fırat’a yer verdik. Dicle Fırat’a mesleğini gerçekleştirme aşamasında neler yaşadığı ile eczacılığın sektördeki yeri ve geleceğine ilişkin sorularımızı yönelttik.
Genç bir eczacı olan sizleri tanıyabilir miyiz?
1997 yılında Batman’da doğdum. İlkokulu fatih ilkokul, liseyi de Batman Öğretmen Lisesinde okudum. 2016yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eczacılık Fakültesini kazandım. 2021 yılında ikincilik ile mezun oldum. Bir yıldan fazla bir süredir Dicle Fırat Eczanesi’ni idare etmekteyim.
Eczacı olmakla ilgili en keyif aldığınız ve en zorlandığınız yanlar nelerdir?
Eczacılık mesleğinin keyifli yanlarının yanında zorlukları da çok fazladır.
Eczacı olmakla ilgili en keyif aldığım yön bulunduğum semtteki insanların, hastalarımın bana her konuda güvenip sağlığını emanet etmeleri ve beni kendi ailesi gibi görmeleri beni çok mutlu ediyor . Kendilerini burada rahat hissediyorlar. İş arkadaşlarım ve ben hastalarımıza bu duyguyu yaşatabilmek için çok özen gösteriyoruz.
İnsanların hasta bir şekilde eczaneye gelip aldıkları ilaçlarla tedavi olduktan sonra iyileşmelerine yardımcı olmak. Bu da eczacılığı bir kere daha sevdiriyor, işimizi daha da keyifli hale getiriyor.
İnsanlara yardımcı olmanın hazzı ve çözüm üretebilmenin mutluluğu değişilmez.
Zorlandığım yerler ise Eczacının her zaman işinin başında olması gerekli. Bütün sorumluluk eczacının üzerinde. Hastanın sağlığı söz konusu olduğu için çok dikkat etmek zorundayız. Son zamanlarda ilaçları bulmakta güçlük çekiyoruz hastalar. Bunun yanında takip etmediğinizde sizi maddi zarara uğratan, sürekli değişen sağlık bütçesi uygulamaları var. Sürekli yeniliklere ayak uydurmak zorundasınız. Tabi işin keyifli yanları çok daha fazla.
Eczacılar olarak toplumun sağlık hizmetlerindeki rolünüzü nasıl tanımlarsınız?
Eczacı hastanın sağlık konusunda rehberidir. Hasta eczacıya doktordan ve sağlık birimlerinden çok daha kolay ulaşabilmektedir. Eczacının, çerçevesinde hastayı bilgilendirme, gerektiğinde doktora veya hastaneye yönlendirme gibi sosyal sorumlulukları vardır. Dolayısıyla danışmanlık yönü çok güçlü olan bir meslektir
Hekim ile hasta arasındaki iletişimi sağlayan çok önemli bir hizmet alanını doldurur.
Eczacı, konumu itibari ile halka daha yakın olması sayesinde hastaların en yakın ve ilk sağlık danışmanıdır. Bir yandan da hastaların tedaviye başlamadan önce gördükleri en son sağlık profesyonelidir. Hastaların doğru yönlendirilmesinde çok önemli rolü bulunmaktadır.
Teknolojinin eczacılık alanındaki rolü hakkında neler düşünüyorsunuz ve gelecekte neler bekliyorsunuz?
Günümüzde dijitalleşme, hemen hemen her sektörde olduğu gibi eczacılık sektöründe de etkisini göstermektedir. Birçok şey eskiye oranla çok daha kolay hale geldi. Reçeteler elektronik olarak sisteme kaydedilmekte. Gelecekte çok daha farklı uygulamalar hayatımıza girecektir insanlar ilaçlarını daha kolay bir şekilde temin edeceğini düşünüyorum. Ayrıca Sosyal medya hayatımızda önemli bir yere sahip bu konuda eczacılığın da birçok noktada değişeceğini düşünüyorum.
Yorumlar kapalı.