Batman’da 2024 yılının ilk 11 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan çağrıların sayısı 807 bin 494 olarak kaydedildi. Ancak, bu çağrıların büyük bir kısmını asılsız bildirimler oluşturdu.
Resmi verilere göre, toplam çağrıların yüzde 80’ine denk gelen 647 bin 519’u asılsız çağrı olarak kayıtlara geçerken, sadece 159 bin 975 çağrı ilgili kurumlara yönlendirilerek gerekli müdahaleler yapıldı.
Gelen asıllı çağrılar arasında en çok yönlendirme Sağlık birimlerine yapılırken, Emniyet ikinci, İtfaiye üçüncü, Jandarma dördüncü, AFAD beşinci ve Orman Müdürlüğü son sırada yer aldı.
Bu dikkat çekici oran, asılsız çağrıların ciddi bir sorun teşkil ettiğini gözler önüne seriyor. Yetkililer, gereksiz çağrıların hayati durumlara müdahalede gecikmelere neden olabileceği konusunda uyarıyor.
Batman ile ilgili son dakika haberleri ve gelişmeler için mobil uygulamamızdan bildirimleri takip edebilirsiniz.
Yorumlar kapalı.