2 yıldır iPhone kutularına şarj cihazı ve kulaklık dahil etmeyen Apple, bu şekilde 6,5 milyar dolar kâr elde etti. Bu kâr ile Çanakkale’de açılan yeni boğaz köprüsünden 2 adet yaptırılabiliyor.
Apple’ın 2020’de piyasaya sürdüğü iPhone 12 ile başlayan şarj cihazı ve kulaklığı ayrıca satma stratejisi, önceleri karşı çıkılsa da diğer markalarında zamanla benimsediği bir metoda dönüştü.
Buradaki temel amaç, maliyetleri düşürme yoluyla kâr etmek. Ayrıca kutuların ufalması sayesinde “aynı boyuttaki konteynere daha fazla telefon sığdırabilmek” gibi ekstra kâr kalemleri de var. Dünyanın hemen her ülkesini her ay milyonlarca ürün sevkiyatı yapan Apple gibi dev şirketler için tek seferde daha fazla ürün gönderebilmek; maliyetleri önemli ölçüde azaltıyor, böylece satılan her bir iPhone başına yapılan kâr artmış oluyor.
Webtekno‘da yer alan habere göre, Apple, 2 yıldır şarj cihazı olmadan telefon satarak ‘2 milyon metrik ton daha az karbon emisyonu’ gerçekleştirmiş. Bu konuda araştırma yapan The Mac Observer’ın açıkladığı verilere göre, trafikten 500.000 adet fosil yakıt kullanan aracın kaldırılmasıyla eşdeğer.
2 YILDA 6,5 MİLYAR DOLAR, YANİ 96,3 MİLYAR TL KAR ELDE ETTİ
Geri ödemesinin 11 yıl sürmesi beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün maliyeti ise 3,1 milyar euro, yani 50,6 milyar TL.
Apple bu kârı ürün satarak değil “eksik ürün” satarak ya da “ürün satmayarak” elde etse de, bu yöntem gösteriyor ki asıl gelir kaynağı ürün satmak değil, akıllıca satmak.
Şarj aletlerinin ayrıca satışından elde edilen gelir sadece 293 milyon dolar, yani kutudan çıkarılma yoluyla elde edilen 6,5 milyar doların 22’de 1’i kadar.
ELDE EDİLEN KAR YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER İÇİN KULLANILIYOR
Apple, aldığı bu paranın bir kısmını artık şarj cihazı gibi ekstra masraflar için kullanmıyor. Onun yerine yeni nesil işlemcileri geliştirmeye ayırıyor. Belki de iPhone 14 ve yeni iPad gibi gelecek cihazlarla bilgisayar gereksinimini tamamen ortadan kaldıracak güçte minik işlemciler tasarlıyor.
Yorumlar kapalı.