Eğitim Sen Batman Şubesi tarafından 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı 1. dönemine ilişkin değerlendirmede bulundu.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Batman Şubesi adına yapılan açıklamada, eğitim süreci boyunca yaşanan eksiklikler dile getirilerek, yaşanan eksiklik ve sorunların bir an önce giderilmesi çağrısı yapıldı.
Eğitim Sen’den yapılan açıklama metni şu şekilde:
“MEVCUT EKSİKLİKLER TAMAMLANMADI”
“Okulların ek derslik ihtiyacının karşılanmadı, Sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu, birçok okulda maske, hijyen malzemesi eksikliği, havalandırmada yaşanan sorunlar, zamanında yapılmayan tadilat nedeniyle farklı iki okulun birleştirilmesi, pansiyonlu okullarda koşulların toplu yaşamaya uygun hale getirilmemesi, servis gibi taşıma araçlarında gerekli düzenlemeler yapılmamış, yardımcı hizmetli eksikliği, okullara gerekli ödeneklerin verilmemesi vb sorunlar halen yaşanmaya devam etmesine neden oluyor.”
“MEB VELİLERDEN PARA TOPLAMAYA DEVAM ETTİ”
“MEB okulların ihtiyaçlarını veliler üzerinden karşılamayı amaçladığı açıktır. Bu yönde velilerden para toplanmaya devam edilmiştir. MEB Öğrencilerimiz ve eğitim emekçileri psikososyal açıdan desteklememiştir. Sınıflar seyreltilmemiş, ders süreleri 30 dakikaya düşürülmemiştir. Okul öncesi öğretmenlere teneffüs hakkı tanınmamış, 50 dakika olan ders süreleri kısaltılmamıştır. Yeni öğretmen alımları beklenen sayının çok altında kalmıştır. Okullarda tuvalet, lavabo, pencere sayıları artırılmamıştır”
GÖREVLENDİRME DEĞİL KADROLU İSTİHDAM.
“Öğretmenler eğitimin vazgeçilmez bir bileşenidir; eğitimin niteliği, öğretmenin niteliği ile doğru orantılıdır. Eğitim hizmetlerinin sürekliliği, düzenliliği, herkese eşit, parasız ve nitelikli olarak sunulması için her türlü güvencesiz istihdam uygulamasından derhal vazgeçilmeli, kadrolu ve güvenceli istihdam sağlanmalıdır. Ancak MEB öğretmen açığını insan onur ve haysiyetine uygun olmayan bir çalışma şekli olan görevlendirme ile giderme yoluna gitmektedir. Bu çerçevede ilimizde Okul öncesinde 19, Sınıf öğretmenliğinde 91, Özel eğitimde 9 ve Branş bazında 729, norm kadro açığı öğretmen vardır. Sınıf sayılarının ideal düzeye indirilmesi durumunda mevcut norm ihtiyacının iki katı öğretmen ihtiyacı olacaktır. Ancak bu süre zarfında kadrolu öğretmen atamaları ile öğretmen açıklarının giderilmesi hususunda bir adım atılmamıştır. COVID-19 salgını ile mücadelede çok önemli olan öğretmen açıklarının kapatılması için ataması yapılmayan öğretmenlerin bir an önce öğrencileri ile buluşmaları sağlanmalıdır.”