Eğitim Sen Sordu: Görev Dağıtılırken İlk Akla Gelen Öğretmenler, Ödül Dağıtılırken Neden Unutuluyor?

featured
FOTO: ARŞİV

Eğitim Sen Batman Şubesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan Milli Eğitim Bakanlığı’nın ödüllendirilen personel listesi ile ilgili bir açıklama yaptı.

Milli Eğitim Bakanlığı geçen sene göstermiş oldukları başarıdan dolayı 8 bin 439 personele ödül verdi.

Bu sene de açıklanan ve Mayıs 2021 yılı Tebliğler Dergisinde yer alan listede MEB’in çeşitli kadrolarında görev yapan eğitim öğretim personelleri yer aldı.

 Bu sene açıklanan listede; il ve ilçe milli eğitimlerden şube müdürleri, şefler, okul yöneticileri ve öğretmenler bulunuyor. Eğitim Sen’e göre listede şaşırtan detay ise Milli Eğitim Bakanlığında en çok kadroya sahip olan öğretmenlerin sayısının, ödül alan personel sayısına oranla düşük olması.

Eğitim Sen Sordu: Görev Dağıtılırken İlk Akla Gelen Öğretmenler, Ödül Dağıtılırken Neden Unutuluyor?

Eğitim Sen Batman Şubesi yaptığı açıklamanın satırbaşları ise şu şekilde:

“Bakanlığın açıkladığı ödül listesinde sadece 2 bin 424 öğretmen ödüle layık görüldü. İlimizde ise, bakanlık ödülüne layık gören 14 kişiden sadece 3 tanesinin ilçelerden görev yapıyor olması ve bu kişilerin malum sendikanın mevcut veya eski temsilcileri olması,  6 kişinin il Milli Eğitim müdürlüğü Merkez binada görev yapan şube ve şeflerden seçilmesi, ödül alan 5 öğretmenden 2 tanesinin de MEM’in kendi bünyesinde görevlendirdiği hatırı sayılır öğretmenlerden olması, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ödül dağıtım kriterlerinin de neler olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bu durum İlimizde görev yapan yüzlerce eğitim emekçisinin moral ve motivasyonunu da olumsuz etkilemiştir.

Görev dağıtılırken ilk akla gelen öğretmenler, ödül dağıtılırken yine unutulmuştur. Covid-19 salgın sürecinde; öğretmenlerin canlı derslerle, Whatsapp ve EBA çalışmalarıyla, zoom toplantılarıyla öğrencilerine ve evde velilere destekleri unutulmuştur. Görev tanımının dışına çıkılarak mesai kavramı ortadan kalkan öğretmenlerin Vefa Gruplarında Filyasyon Ekiplerinde, Denetleme Ekiplerinde koşturdukları, özellikle Meslek Liseleri öğretmenlerinin yaptığı üretimlerle covid-19 ile mücadelede ülke ekonomisine sundukları katkılar göz ardı edilmiştir. Eğitim Sen olarak soruyoruz, Ödül dağıtımında; MEB’in Eğitim öğretimin mutfağında çalışan, ürün ortaya koyan öğretmenlerine en çok payı ayırması gerekmez miydi?

Ancak biliyoruz ki; MEB de ödül sistemi kapalı devre çalışıyor. Okullara yazı yazılarak isimler isteniyor. Çoğunlukla idareciler kendi isimlerini yazarak gönderiyorlar.

İlce MEM ve il MEM’lerde de toplanan komisyonlar gelen isimler içerisinde kendilerine yakın gördüklerini ve yine kendi isimlerini de ekleyerek gönderiyorlar. Çoğunlukla da öğretmenlerin ödüllerden haberi bile olmuyor.

Oysaki ödül sistemi daha çok sisteme yeni giren öğretmenleri teşvik etmek için kullanılmalıdır. Özellikle de okullarda öğretmenler kurulunda tartışılarak karara bağlanmalıdır. Başka yöntemler de tartışılabilir.

657 Sayılı DMK’nin 122 maddesinde belirtilen kriterlere uygun başarıları ile emsallerine göre daha fazla emek ortaya koymuş eğitim emekçilerin ödüllendirilmesi için yetkilileri bir kez daha göreve davet ediyoruz.”

 

 

 

 

 

Yorumlar kapalı.

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Batman Burada ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!