Her 100 liranın 83’ü gıdaya harcanıyor

featured

Türkiye’de hane halkı gıda harcamalarına bütçesinin yüzde 83’ünü ayırdı. İndirim marketlerinin payı yüzde 36’ya yükselirken, ortalama sepet tutarı 229 liraya çıktı

Türkiye’de vatandaşlar geçen yıl harcamalarının büyük bölümünü gıdaya ayırdı. Resmi verilere göre gıda enflasyonu yüzde 41,76 olarak gerçekleşti. Tüketiciler market alışverişlerinde bir önceki yıla göre yüzde 67 daha fazla harcama yaptı. Vatandaşlar her 100 liralık alışverişin 83 lirasını gıda ve içeceğe harcadı. Kişisel bakım ürünlerine 9 lira, ev bakımına 8 lira ayırdı.

İndirim marketleri öne çıktı

Ipsos‘un “Hızlı Tüketim Ürünleri” raporuna göre ortalama sepet tutarı sürekli arttı. Tüketiciler 2022’de 88 lira harcarken, 2023’te bu rakam 152 liraya yükseldi. Geçen yıl ortalama sepet tutarı 229 liraya ulaştı. Haneler 2024’te haftada dört kez, yılda 219 kez market alışverişi yaptı.

Markalı ürünler tercih edildi

Tüketiciler her 100 liralık alışverişin 54 lirasını markalı ürünlere ayırdı. Market markalı ürünlere 22 lira, açık ürünlere 24 lira harcadı. İndirim marketlerinin payı yüzde 34,7’den yüzde 36’ya çıktı. Bu marketlerin cirosu yüzde 72 artarken, ulusal zincirler yüzde 69 büyüdü.

Gıda kategorilerinde değişim

Tüketicilerin en çok tercih ettiği ilk 20 kategoride kırmızı et yer almadı. Beyaz et alışverişi yüzde 3, yoğurt tüketimi yüzde 2 azaldı. Kağıt ürünlerinde yüzde 8,3 düşüş görüldü. Gıda ve içecek alışverişlerinde cirolar yüzde 66 arttı. Ev bakımı ürünlerinde yüzde 84, kişisel bakımda yüzde 60 artış meydana geldi.

Kaynak: Medyascope

Yorumlar kapalı.

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Batman Burada ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!