Gazeteci Emre Özpeynirci, otomotiv güvenlik yönetmeliğinde yürürlük tarihinin 2 ay sonraya ertelenmesinin yalnızca Türkiye’de üretilen araçlar için geçerli olduğunu duyurdu. Sanayi Bakanlığı’na çağrı yaparak acil açıklama talebinde bulundu.
Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre yönetmeliğin uygulama tarihi 7 Temmuz’dan 31 Ağustos tarihine ötelendi. Alınan kararla birlikte stokta ve gelecek araçların satışı için ek 2 ay süre tanınmış oldu. Ancak Gazeteci Emre Özpeynirci alınan kararın yalnızca Türkiye’de üretilen araçlar için geçerli olduğunu söyleyerek Sanayi Bakanlığı’na açıklama yapması için çağrıda bulundu.
7 Temmuz’dan itibaren devreye girmesi beklenen Genel Güvenlik Yönetmeliğinin (GSR) uygulama tarihini 31 Ağustos 2024 tarihine ötelendi. Özpeynirci, erteleme işinin AB onaylı araçlar için değil, Türkiye’de üretilip satılan ‘ulusal tip onayı’na sahip araçların üretim ve satışının 2 ay ertelendiğini duyurdu.
Türkiye’deki yerli üreticilerin elinde ciddi oranda yedek parça olduğu için ertelendiği tahmin ediliyor.
Şok, şok, şok‼️
Yanlış alarm….
Sanayi Bakanlığı’ndan çok acil açıklama bekleniyor.
Meğer, 7 Temmuz ertelemesi sadece bazı yerli modeller için yapılmış.
Dün gece Resmi Gazete’de yayınlanan düzenlemeye göre, otomotiv sektöründe kriz yaratan Genel Güvenlik Yönetmeliği’nin (GSR) uygulama tarihinin tüm araçlar için 7 Temmuz 2024’den 31 Ağustos 2024 tarihine ertelendiği sanıldı.
Halbuki işin aslı öyle değilmiş.
Sanayi Bakanlığı, 7 Temmuz’da devreye girecek AB regülasyonunu değiştiremediği için kendi ellerindeki mevcut ulusal tip onayı mevzuatını değiştirmiş.
Buna göre Türkiye’de satılan veya üretilen AB tip onaylı araçlar değil, Türkiye’de üretilip, satılan ‘ulusal tip onayı’na sahip araçların üretim ve satışı 2 ay ertelenmiş.
Gerekçenin ise yerli üreticilerin ellerinde kalan ciddi orandaki yedek parça olduğu tahmin ediliyor.
Not: Bu arada Türkiye’de üretilen her otomobil bu kapsama girmiyor.
Yorumlar kapalı.