Peki bir kişiye abone oldunuz ve içeriklerini takip ediyorsunuz ancak bu içeriklerin daha sonra korsan bir yolla başka bir platformda da yayınlandığını gördünüz. O zaman paranıza acımayacak mısınız? Meta sözcüsü ekran görüntüsü almamayı sağlayan özel bir teknoloji kullandıklarını söyledi. Sözcü aynı zamanda, “İçeriklerini farklı bir yerlerde gören üreticilerin bizimle iletişime geçmesini istiyoruz” diyor. Burada Meta’nın korsana karşı üreticiler ile birlikte mücadele edebileceği izlenimi ediniliyor. CEO Mosseri, içerik üreticilerinin istemeleri durumunda kendilerine abone olan kişilerin listelerini üçüncü kişiler ile paylaşabileceklerini de söyledi.
Instagram’dan bir gün sonra TikTok da kendi abonelik modeli üzerine çalıştığını açıkladı. TikTok abonelik modelinin nasıl işleyeceğine ilişkin detay vermedi. İçerik üreticilerine, içerikleri sayesinde ciddi para kazandıran TikTok’ta bulunan bazı ünlüler dünyaca ünlü şirketlerin CEO’ları kadar yılda para kazanabiliyor.
TikTok kullanıcıları halihazırda canlı yayınlarda içeri üreticilerine gönderdikleri ücretli hediyeler ile para ödemeye hazır bir kitle olarak değerlendiriliyor. İçerik üretenlerin para veren abonelere özel hazırladıkları içeriklere, henüz abone olmayanların nasıl refleks göstereceği de merak ediliyor. Zira parasını ödeyen abone de benzer içeriklerin ücretsiz olarak para ödemeyen takipçilere de verildiğini görürlerse bundan rahatsız olabilirler.
İçeriği paraya dönüştürme noktasında birkaç yıldır yoğun şekilde çalışan, ücretli bülten satışı dahil olmak üzere pek çok şey deneyen Twitter ise dün profil resimlerinin NFT şekilde satın alınabilmesinin yolunu açtı. Kullanıcılar profil fotoğraflarını dijital sanatçıların tasarladığı NFT’lerden seçebilecekler. Ödeme blokzincir yoluyla yapılacak. Twitter NFT profil fotoğraflarına sadece Twitter Blue aboneleri erişebilecek. Şimdilik NFT’lerin ödemesi Argent, Coinbase Wallet, Ledger Live, MetaMask, Rainbow ve Trust Wallet gibi cüzdan aracılığı ile yapılacak. (Haber Global)
Yorumlar kapalı.