Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu:
“Türkiye nüfusunun %86,5’i internet, %65,7’si sosyal medya kullanıyor.”
“Ülkemizden sosyal medya platformlarında 303 milyon 97 bin aktif hesap bulunuyor.”
“Kullanıcılar internette günlük ortalama 7 saat, sosyal medyada ise 2 saat 37 dakika geçiriyor.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu’nu değerlendirerek Türkiye’nin dijital dünya performansını ortaya koydu. Bakan Uraloğlu, ülkemizde internet kullanım oranının %86,5’e, sosyal medya kullanım oranının ise %65,7’ye ulaştığını belirtti. Türkiye’den sosyal medya platformlarında toplamda 303 milyon 97 bin aktif hesabın bulunduğunu ifade eden Bakan, kullanıcıların internette günlük yaklaşık 7 saat, sosyal medyada ise 2 saat 37 dakika vakit harcadığını söyledi.
Türkiye, Dünya Ortalamasının Üzerinde İnternet Kullanıyor
Rapora göre, dünya genelinde internet kullanıcı sayısı 5,52 milyara ulaşırken, bu rakam nüfusa oranla %67,5’e denk geliyor. Türkiye ise bu oranla dünya ortalamasının üzerine çıkarak %86,5 seviyesine ulaştı. Bakan Uraloğlu, “Türkiye’deki internet kullanıcılarının yoğunluğu ve aktif sosyal medya kullanımı, dijital dünyada öne çıkmamızı sağlıyor.” dedi.
Sosyal Medyada 2 Saat 37 Dakika
Türkiye’deki internet kullanıcılarının sosyal medyada geçirdiği günlük süre 2 saat 37 dakika. Dünya genelinde bu süre 2 saat 19 dakika olarak kaydedildi. Raporda ayrıca Türkiye’deki kullanıcıların ayda ortalama 7,5 sosyal medya platformunu aktif olarak kullandığı belirtildi. Dünya genelinde en popüler sosyal medya platformu olan Facebook’un kullanıcı sayısının 3,07 milyar olduğu vurgulanırken, TikTok’un dünya çapında en çok zaman geçirilen uygulama olduğuna dikkat çekildi.
Popüler Platformlara İlgi Azaldı, TikTok Kullanımı Arttı
Türkiye’de popüler sosyal medya platformlarının kullanıcı sayılarında düşüş yaşandı. 2023’te 22,7 milyon olan X (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı %14,2 oranında azalarak 19,5 milyona geriledi. Benzer şekilde Instagram kullanıcı sayısı %5 düşüşle 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı ise %1,3 azalarak 34,3 milyona indi. TikTok kullanıcı sayısında ise %9,3 oranında artış yaşanarak 39 milyon kullanıcıya ulaşıldı.
Reklamların Etkisi: Türkiye Zirvede
Rapora göre, Türkiye’deki 18 yaş ve üzeri Instagram kullanıcılarına yönelik reklam erişimi %82,8 ile dünya ortalamasının çok üzerinde. Dünya genelinde bu oran %28,1 olarak kaydedildi. Bakan Uraloğlu, bu verinin dijital pazarlama açısından Türkiye’yi öne çıkardığını belirtti.
Çevrimiçi Alışverişte Dünya Ortalamasını Geçiyoruz
Türkiye’deki internet kullanıcılarının %57,9’u çevrimiçi alışveriş yapıyor. Bu oran, dünya genelindeki %55,2 ortalamasını geride bırakıyor. Türkiye’de dijital içerik satın alma oranı ise %65,4 ile dünya ortalamasına yakın seviyede bulunuyor.
Mobil Ödeme Kullanımı Düşük
Raporda, Türkiye’deki mobil ödeme kullanımının dünya geneline kıyasla düşük olduğu belirtildi. Dünya genelinde mobil ödeme kullananların oranı %23,7 iken, Türkiye’de bu oran %12,1. Ayrıca, reklam engelleyici uygulama kullananların oranı dünya genelinde %32,3 iken Türkiye’de %30,9 olarak açıklandı.
Türkiye’deki dijital medya trendleri ve istatistikleri, ülkemizin dijitalleşme sürecindeki ilerlemesini ortaya koyarken, dünya genelindeki gelişmelere paralel olarak yeniliklere hızla adapte olunduğunu gösteriyor.
Haber ile ilgili son gelişmeleri anlık olarak batman mobil uygulamamızdan takip edebilirsiniz.
Yorumlar kapalı.